FAQ

Hur kan ni sälja era produkter så billigt?

Hos köksoutlet.se har vi via vårt partnerbolag i Danmark egen import av restaurangutrustning direkt från fabrikerna. Vi har 5000 kvm lager i Danmark och ompackningscentral/lager i Trelleborg. Vi köper hem stora mängder åt gången och betalar i förskott för att få kontantrabatt. Detta ger oss attraktiva priser från producenterna samtidig som vi har låga transportkostnader per enhet. Via vår webbshop betalar kunderna sina inköp i förskott via kreditkort, via leasing eller förskottsfaktura och det ger oss minimal kreditrisk att kalkylera när vi ska prissätta våra varor.

Vår affärsmodell är baserad på en webbshop vilket ger oss mycket låga kostnader. Vårt servicenätverk är externt och vi har därför alltid en tekniker i närheten av dig. Vi har inga dyra säljare, inga dyra hyror, centrala placeringar eller stora marknadsföringskostnader till tryckta kataloger eller månadsmagasiner. Vi hanterar ett stort antal order per anställd och uppnår en optimeringseffekt av allt detta.

Vi levererar bra produkter till de bästa priserna på marknaden helt enkelt! Det är därför så många föredrar Köksoutlet.se   

Hur lång är leveranstiden och vad kostar leveransen?

Flertalet av våra produkter finns på vårt huvudlager i Danmark och kan skickas dagen efter din beställning. Leveranstiden är vanligast mellan 3-4 dagar beroende på var i Sverige du bor.

Ibland kan det hända att just den produkt du har valt inte finns i lager. Då kommer vi kontakta dig och ge dig en förväntat leveranstid eller förslag på en annan/tillsvarande produkt som kan levereras direkt. Kan ni inte acceptera leveranstiden eller den alternativa produkten får ni pengarna tillbaka.

Priset för leverans beror på vikt/volym och var du bor i Sverige. Du kan alltid se det aktuella fraktpriset i din varukorg när du har angett din leveransadress, på fliken ”frakt & leverans” eller genom att kontakta oss.

Har du eget fraktavtal går det bra att själv boka frakten för upphämtning på vårt lager i Trelleborg eller hämta det själv. Där är såklart inga kostnader för att hämta själv.     

Alla våra svetsade rostfria bänkar tillverkas efter order och en leveranstid på 3-4 veckor ska förväntas.

Hur levereras min order?

Vi har totalavtal med DHL som levererar alla våra order – det gäller båda små paket och stora sändningar. Ofta levereras det direkt från vårt huvudlager i Danmark; ibland är din order via vårt ompackningslager i Trelleborg och skickas då från Trelleborg med DHL inrikes.

Kan ni skicka ut en konsulent?

Nej, vi är enbart en webbshop som har fokus på bra produkter till riktigt bra priser. En konsulent kostar pengar och vi tycker det är bättre att ge dig ett lägre pris på din restaurangutrustning. Men du är alltid välkommen att kontakta oss med frågor eller för rådgivning!

Bruksanvisning

Köksoutlet säljer utrustning tillverkat i Italien, Spanien och många andra länder. Bruksanvisning på engelska medföljar alltid produkterna. Det kan inte förväntas att där finns svensk bruksanvisning till produkterna köpt på Köksoutlet.se

Transportskada på min order – hur gör jag?

Det är viktigt att det reklameras så snabbt som möjligt till transportören (DHL). Som regel skal anmärkning göras direkt på fraktkvittensen vid mottagning om det finns synliga tecken på transportskada. Finns inga synliga tecken på skada men din sändning har en dold transportskada ska du anmäla detta till DHL (claimsse@dhl.com) så fort som möjligt och senast inom 7 dagar från det att du har tagit emot leveransen. 

Beakta att DHL har ett begränsat ansvar enligt CMR-lagstiftningen och det kan vara nödvändigt att teckna en transportförsäkring.

Hur gör jag om en produkt går sönder?

Vi säljer produkter i bra kvalité men skulle det hända att din produkt ändå går sönder kan du alltid kontakta oss, även efter din garantiperiod. Vi har duktiga tekniker över hela landet som snabbt kan hjälpa dig med de flesta problem. Vi hjälper gärna med råd och vägledning och har komplett reservdelslager till våra bästsäljande produkter. Vi är alltid i tät dialog med producenterna vilket ger den bästa service backupen – har vi inte reservdelar på lager får vi dem levererade med express direkt från producenten eller tar en del från en fungerande produkt på vårt lager.

Vill du veta mer om garanti och villkor kan du läsa mer här.

Jeg bor i Danmark, og vil gerne handle storkøkkeninventar hos jer?

Vi henviser til vores danske søsterside: www.cateringinventar.dk